Фізичні вправи – шлях до здоров’я
Рух – це життя. Займатися фізичними вправами у сучасному світі це необхідність, щоб підтримувати здоров’я і запобігти “епідемії сучасності” – ожирінню.
Фізична активність відіграє в нашому житті величезну роль, проте, лише частина з нас регулярно займається певним видом спорту. Кожен може знайти щось до душі. Особливо корисний вплив на здоров’я має рух на свіжому повітрі. Незначна популярність активних форм відпочинку і надалі залишається проблемою. Але ж відсутність активності має такий самий шкідливий вплив на здоров’я, як і паління цигарок чи високий рівень холестерину. Завдяки фізичним вправам, людина не тільки покращує свій фізичний стан, але також покращує емоційний стан. Люди, які займаються якимось фізичними вправами значно рідше впадають у депресію і поганий настрій.
Вплив вправ і фізичної активності на здоров’я людини
Регулярна фізична активність – найефективніший і найдешевший спосіб уникнення багатьох хвороб. Різним чином покращує стан здоров’я:
зменшує діяльність серцевого м’яза;
знижує ризик виникнення серцево-судинних хвороб;
збільшує кількість кісткової тканини;
оберігає від остеопорозу.
Фізична активність і психіка
Позитивний вплив фізичної активності проявляється також у психологічній сфері.
Вона зменшує страх, допомагає побороти депресію, покращує якість сну та суб’єктивну оцінку самопочуття.
Крім цього, групові фізичні вправи відіграють важливу інтеграційну роль. Фізична активність також слугує втечею від щоденних проблем, допомагає забути про щоденний стрес, адже повністю присвячуємо час тренуванню. Завдяки фізичному навантаженню покращується настрій, що корисно впливає на самопочуття.
Найважливіший фактор виживання після кисню, води, солі і їжі - це фізичні вправи. Вони набагато важливіше для здоров'я людини, ніж розваги або все інше, що здатне приносить задоволення. Ось чому фізичні вправи - це обов'язкова умова гарного самопочуття, міцного здоров'я та довголіття.
Користь фізичних вправ буде безсумнівною при регулярному включення їх в свій розпорядок дня. Найкращий, найбільш ефективний спосіб - це заняття фізичними вправами в будь-якій групі. Спільнота людей, з'єднаних єдиною метою, значно дисциплінує, надає необхідний імпульс, досягнення поставлених завдань при цьому не робить тренування набридлими, нудними. Також, заняття фізкультурою у спеціальній групі допоможуть ефективно справитися з будь-стресовою ситуацією, підвищать самооцінку, зміцнять впевненість у ваших можливостях. Якщо заняття проводяться після закінчення робочого дня, фізичне навантаження допоможе вам розслабитися, зробить нічний відпочинок більш якісним, міцним.
Вчені стверджують, що між розумовою і фізичним станом людини існує певний зв'язок. Користь фізичних вправ в тому, що при їх виконанні збільшується приплив крові до мозку людини, з'являється можливість ясніше мислити, приймати більш зважені рішення. Навіть щоденні заняття фізкультурою приблизно по 20 хвилин кардинально змінять ваше життя.
Якщо немає можливості займатися фізичними вправами у спортивних клубах або оздоровчих центрах, то від вас буде потрібно трохи більше організованості, спрямованості в досягненні цілей. У цьому випадку вам допоможуть домашні заняття на тренажерах. Продукція, сучасні домашні тренажери мають багатофункціональну спрямованість, тому, придбавши одну модель, ви обов'язково вільно вирішите цілий ряд проблем зі здоров'ям. Займаючись регулярно в домашніх умовах, ви зможете швидко оцінити користь фізичних вправ.
Якщо заняття на тренажерах не є вашою стихією, то прекрасним способом підтримувати своє тіло в належній формі буде звичайна ходьба. Найбільш корисна регулярна ходьба двічі на добу. Необхідно не просто ходити, а проводити безпосередньо в процесі ходьби діафрагмальне дихання. При вдиху потрібно стежити за неодмінним розширенням нижньої частини грудної клітки.
Щоб прививати потребу у фізичних вправах дітей, пропонуємо в роботі гуртків включати заходи , спрямовані на фізичний розвиток вихованців.
Тематика спортивних заходів:
- Родинне свято «Тато, мама, я – спортивна сім’я»;
- Спортивно - розважальна програма «Країна Сандалія»;
- Фестиваль спорту;
- «У пошуках Олімпійського вогню»;
- «У пошуках скарбу»;
- «Ми є українці»;
- «Козацькі розваги»;
- Спортивно - розважальна програма «Малята і звірята»;
- Спортивно - розважальна програма «Смугасто-пухнасті перегони»;
- «Кольорові перегони»;
- «Веселі старти»
- Усний журнал
- Гра – подорож «Солодке дерево»
- та ін.
Індивідуальний тест «Здоров`я».
1. Ранкова зарядка
кожен день - 0; 2 рази в тиждень - 5; не робите - 10.
2.Як ви добираєтесь до школи:
громадським транспортом - 5; машиною- 10; на велосипеді, пішки - 0.
3.Маса тіла:
нормальна - 0; за кожних 5 кг більше норми - 5.
4. Паління:
не палю-0;10 цигарок на добу - 5; пачка на добу 10.
5. Харчування:
багато масла, яєць, сметани - 5; багато цукру, цукерок - 5;
ситна вечеря перед сном- 5.
6.Виробнича гімнастка:
робиться - 0; без неї - 5.
7.Фізичні вправи:
без них -10; 2-4 год. в тиждень- 5; 8 год. в тиждень - 0.
8. Вживання алкогольних напоїв:
без них - 0; на свята- 5; систематично- 10.
Обробка результатів.
Сума балів 25 і більше визначає здоровий спосіб життя.
Сума 26-50 спосіб життя досить здоровий, але якщо змінити шкідливі звички, його можна було б покращити.
Сума 51 і більше неправильний спосіб життя, якнайшвидше потребує зміни звичок.
На основі проведеного тестування, як підсумок, складемо кодекс здоров`я:
* Дотримуйся правильного режиму дня.
* Запобігай хворобам.
* Займайся вправами і спортом.
* Не пали, не вживай наркотиків та алкоголю.
* Правильно харчуйся.
* Дбай про моральну гігієну. Багато хвороб бере свій початок із душевного стану людини.
* Гумор - одна з важливих передумов доброго здоров'я.
* Не забувай, що треба вдосталь спати.
* Контролюй свою фізичну форму.
Лабораторія здоров`я – людський організм:
Біологи вирахували, що людина, як біологічний об`єкт, може прожити 250 років. А що ж виходить насправді?
Вчені встановили, що паління забирає у людини 40 років життя, забруднене екологічне середовище – 20 років, 65 років – середня тривалість життя людини.
Звідси, 250-40-20-65=125
Це недожиті роки через нераціональне харчування та стреси.
Загадки, прислів’я та приказки про здоров’я:
«Що це? Як маєш -розтринькуєш та марнотратиш, а втратиш - віддав би всі скарби і багатства, щоб повернути і придбати». (Здоров`я)
Найбільше багатство – здоров’я.
Здоров’я дорожче від багатства.
Здоров’я дорожче від золота.
Здоров’я – найдорожчий скарб.
Здоров’я не купиш за гроші.
Здоров’я не купиш, хвороби не продаси.
Здоровий не знає, який він багатий.
Здоров’я всьому голова.
Немає друга вірнішого за здоров’я.
Здоровому лікаря не потрібно.
Турбота про здоров’я – кращі ліки.
Хто здоровий, той ліків не потребує.
Здоров’я не вродить – ніхто не нагородить.
Хочеш бути здоровим – будь розсудливим.
Здоров’я живе обережністю.
Бережи одежу знову, а здоров’я змолоду.
Поки людина здорова, то здоров’я не шанує.
Здоров’я маємо – не дбаємо, а втративши – плачемо.
Гроші загубив – небагато загубив, час загубив – багато загубив, а здоров’я загубив – усе загубив.
Вартість здоров’я знає лише той, хто його втратив.
Здоров’я виходить пудами, а входить золотниками.
Хто здоровий, той і молодий.
Нема щастя без здоров’я.
Чистота – дві третини здоров’я.
Здоров’я в чистоті міцніє.
Праця – здоров’я, лінь – хвороба.
Фізкультура і праця здоров’я несуть.
Хто день починає з зарядки, у того здоров’я в порядку.
Якщо хочеш здоров’я мати, треба рано вставати.
Спиться – здоровиться.
Сміх – половина здоров’я.
Веселий сміх – здоров’я.
Світ великий, було б здоров’я.
У здоровому тілі здоровий дух.
Здоровому все здорово.
Не в міру їси – здоров’я не проси.
Горе стихає, а здоров’я зникає і радість минає.
Хвороба – як худа худоба.
Не смерть страшна, а недуга.
Що в кого болить, той про те й говорить.
Чужий біль нікому не болить.
Хвороба коли не вморить, то скривить.
День меркне від ночі, а чоловік від немочі.
Дорогі ліки помагають не хворому, а аптекарю.
Коли не має сили, то й світ не милий.
Без здоров’я нічого людині не миле.
Ліпше здоров’я, як готові гроші.
Як на душі, так і на тілі.
Не просимо хліба у Бога, а просимо здоров’я.
Було б здоров’я, а все інше наживемо.
Держи голову в холоді, а живіт в голоді – будеш здоров.
Держи голову в холоді, а ноги в теплі, проживеш довгий вік на землі.
Добре здоровому вчити хворого.
Добрі зуби і камінь їстимуть.
Здоровий хворого не розуміє.
Здоров’я маємо – не дбаємо, а втративши – плачемо.
Усе можна купити, крім здоров’я.
Їж – не переїдайся, пий – не перепивайся, говори – не переговорюйся, то будеш здоров.
Сценарій проведення спортивно-розважальної програми
«МИ Є УКРАЇНЦІ»
(в рамках святкування річниці Незалежності України)
Мета: формувати високу культуру поведінки у взаєминах між членами родини;
сприяти посиленню ролі батьків у вихованні дітей;
зміцнювати взаємозв’язки з батьками вихованців.
формувати любов до рідного краю, прагнення поглибити знання про історію та особливості своєї Батьківщини;
виховувати потребу до збереження та примноження історичних та культурних надбань краю;
виховувати гордість за героїчне минуле свого народу, своєї Батьківщини.
План проведення спортивно- розважальної програми
«Ми є українці».
- Позивні
- Вихід ведучої, вступне слово
- Н.х.с.
- Представлення команд
- Представлення членів журі
- Жеребкування
- 1 естафета «Перевези родину»
- 2 естафета «Вареники»
- 3 естафета «Нанизай намисто»
- 4 естафета «Витягни ріпку»
- 5 естафета «Склади пазли»
- 6 естафета «Засели планету»
- 7 естафета «Перетягування канату»
- Слово журі
- Нагородження команд
- Н.х.с.
Реквізит:
- крейда
- обручі – 2
- стільчики -4
- скрині – 2
- канат
- Фішки -2
- Шапочки ріпок -2
- Шапка діда -2
- Хустка баби -2
- Бант внучки -2
- Надувні кульки-6
- Маркери -12
- Мисочки -4
- Ложки – 2
- Плахти – 2
- Сорочки дит. -2
- Шаровари -2
- Пазли – 6
- Планшетки- 6
- Корзина з намистинами
- «голка» з ниткою
- Піднос
- Жеребки
- Бейджики
- Лавки для команд
- Стіл та стільці для журі
- Медалі
- Грамоти
- Подарунки
Звучать позивні. Виходить ведуча.
В.: Добрий день вам, добрі люди!
Хай вам добре завжди буде!
Раді вас у нас вітати
Й не дамо вам сумувати!
Всі ми любимо свободу,
Бо українського ж ми роду!
Хай у цьому дружнім колі
Буде радості доволі!
Пісня хай відкриє свято!
Хай співає з нами натовп!
Прославляймо ж рідний край!
Малята, пісню починай!
Звучить пісня
Всі шановні глядачі!
І дівчата й паничі!
Випала така нагода
Для присутнього народу
Буть учасниками свята,
Де прилуцька вся громада
Прикладе здоров’я й сили,
Щоб ви добре відпочили,
Й доведе ще раз народу,
Що українського ж ми роду.
Час настав аплодувати
І команди привітати!
Ви ж, команди, не спішіть –
Все про себе розкажіть!
Представлення команд
Представлення журі
Проведення жеребкування
1 естафета «Перевези родину»:
Реквізит: коні- 2шт,
Скрині – 2шт.
Шаровари- 2шт.
Плахта – 2 шт.
Сорочка дит.- 2 шт.
Умови: Тато «сідлає» коня, добігає до скрині, шукає шаровари, одягає їх, повертається на коні до своєї команди, садить позаду себе маму; разом «Їдуть» до скрині, мама одягає плахту, вінок , повертаються на коні до своєї команди, садять дитину; везуть дитину до скрині, одягають в сорочку, оббігають скриню, повертаються на стартову лінію.
2 естафета «Вареники»:
Реквізит:макітри – 4 шт.
Ложки – 2 шт.
Стільці – 4 шт.
вареники
Умови: ложками перенести вареники з однієї макітри в іншу.
3 естафета «Нанизай намисто»:
Реквізит:корзина з м’ячиками,
2 великі дерев’яні голки з шнуром.
Умови: поки лунає музика, нанизати намистинки. Перерахувавши, яка команда нанизає більше намистинок, визначимо переможця у цій грі.(Конкурс проводиться тричі, то треба слідкувати, щоб музика звучала однакову к-сть часу).
4 естафета «Витягни ріпку»
Реквізит: кашкет- 2шт.
Хустка -2шт.
Бантик – 2шт.
Шапочки ріпки – 2шт.
Стільці – 2шт.
Умови:Згідно з літературним текстом учасникам команди одягають наголовники, що характеризують персонажів казки (дідові- кашкет, бабі – хустку, внучці – бантик). Із вболівальників обирається дитина-ріпка, якій одягають маску, сажають на стілець.
За командою першим оббігає ріпку дід, бере за руку бабу і оббігають ріпку вдвох, потім утрьох з внучкою. Оббігаючи у повному складі, ріпку забирають («витягують») її на лінію фінішу
Ведуча: посадив дід ріпку. Виросла вона велика-превелика. Дружно, друзі, візьміться за роботу і витягніть ріпку. А ми подивимось, хто з вас найспритніший.
5 естафета «Склади пазли»
Реквізит: пазли – 6 шт.
Планшетки- 6 шт.
Умови: під музичний супровід команди складають пазли на тему українських народних казок. Хто завдання виконав подає знак піднятою рукою, щоб судді могли позначити ваш час. Кожна команда має зразок і 30 штук пазлів.
6 естафета «Засели планету»
Реквізит:надувні кульки – 6шт.
Маркери – 12шт.
Умови: за певний час (поки лунає музика) команда малює чоловічків. У кого більше чоловічків, той і переможець у цій грі.
7 естафета «Перетягування канату»
А тепер така в нас гра:
Пе-ре-тя-гу-ван-ня!
Реквізит: канат.
Команди парами (за жеребкуванням) змагаються у перетягуванні канату.
- Слово журі
- Нагородження команд
Ведуча: Прощавайте друзі!
Низький вам уклін.
Доброго здоров’я зичу вам усім!
Ми бажаємо, щоб завжди
На ваших столах був достаток.
Щоб родила, щедро нива,
Щоб у хаті все, як слід,
Щоб до віку був щасливий
Український славний рід!
Гра-подорож «СОЛОДКЕ ДЕРЕВО»
Мета: розширити знання дітей про дерева; викликати пізнавальний інтерес; розширення кругозору; виховання екологічної культури, дбайливого ставлення до природи; змістовне проведення дозвілля.
За обраним маршрутом під різними деревами розкладають записки із завданнями та запитаннями, на які діти мають відповісти , щоб досягти кінцевої мети маршруту – цукеркового дерева, заздалегідь підготовленого. Якщо виникають труднощі, діти можуть отримати потрібну інформацію від дорослих.
ЗАПИСКА 1.
Щоб знайти «солодке дерево»,потрібно бути уважним і любити природу, знати цікаву інформацію про дерева.
Хто впорається з цим завданням, той отримає смачне частування. А перша підказка – у відгадці до загадки: «Яке це дерево? Зелена , та не луг, біла, та не сніг, кучерява, та не голова.» Знайдіть це дерево у парку, а під ним – другу підказку.
ЗАПИСКА 2.
Березу любили не тільки за її красу. У російській пісні йдеться про «справи» цього дерева. Перша справа – світ освітлювати. Друга справа – скрипіння стишувати. Третя – хворих зцілювати. Четверта справа – чистоти дотримувати.
На Трійцю пастухи на пасовищі плели з берези вінки, один з яких одягали корові на роги. У ньому вона ходила цілий день. А другий вінок з нього теж пастух віддавав господині ввечері.
Перший вінок господиня згодовувала корові, щоб більше молока давала, а другий берегла на випадок хвороби корови – тоді гілки з нього додавали потроху в їжу.
Березі присвячена незліченна кількість віршів, пісень, музичних творів. Які з них вам відомі?
Наступну підказку ви знайдете під деревом, яке називають «плакучим». Що це за дерево?
ЗАПИСКА 3.
Після прийняття християнства на Русі виникла легенда : коли Христос в’їздив до Єрусалиму, йому під ноги кидали вербові віти. Так виникло одне з християнських свят – Вербна неділя. Його святкують за тиждень до Великодня , вносячи в хати та храми гілки верби, вкриті котиками – ошатними пухнастими сережками. Верба – вологолюбна рослина, росте на берегах річок та ставків. Деревина дуже гнучка, тому використовується для плетіння різних виробів, навіть меблів. У давнину з верби плели кафедри для виступу ораторів, короби для зберігання продуктів, красиві сандалі.
Підказка – загадка.
Відгадайте загадку й дізнаєтесь ще одну підказку:
Літом і зимою одне вбрання у нас. А можна нас побачить, як рік почавсь у вас.
Якщо ви здогадались, яке це дерево, то, знайшовши одне таке дерево, ви знайдете там наступну підказку.
ЗАПИСКА 4.
Папір, на якому написана ця підказка, швидше за все, отриманий з ялинової деревини – головної сировини паперового виробництва. З ялини робили свої чудові скрипки знамениті майстри – Страдіварі й Аматі.
Висота ялини може сягати 5м, тривалість життя – 600 років. Росте ялина протягом усього життя. Використовують це дерево і в медицині. Багатьом ялина врятувала життя під час війни.
Підказка:
Це дерево чудово очищає міське повітря. Це красиве й корисне дерево. Якби не докучливий пух…
Саме під таким деревом ви знайдете наступну підказку.
ЗАПИСКА 5.
Тополі чудово очищають міське повітря, хоча, щоб звільнитися від шкідливих речовин, їм доводиться часто обновляти листя. Це красиве й корисне дерево. Якби не докучливий пух… Утім, чоловічі дерева насіння з пухом не дають. Треба тільки навчитися розрізняти «стать» тополі під час посадки.
Підказка-казка.
Жили собі чоловік та жінка, і було в них двоє дітей. Старша, нелюба донька, та ім’я мала нелагідне. Звали її Восьмухою. Була вона злою, заздрісною. Зате молодшого сина батьки звали ласкаво Горобчиком. Був він добрим і привітним.
Не злюбила Восьмуха Горобчика й задумала згубити його. Завела якось брата в гниле болото і втопила. Але не вдалося їй згубити Горобчика зовсім. Виросло там привітне й кучеряве деревце. Росте воно з тих пір , і називають його ласкаво…. Якщо ви здогадались його назву , залишається знайти його. І воно почастує не гіркими, а солодкими ягодами.
Діти шукають дерево горобини. Воно прикрашене цукерками. Це і є «солодке дерево». Подорож закінчується частуванням.
«Країна Сандалія»
спортивне свято, присвячене відкриттю пам’ятника М.Ф.Яковченку у м. Прилуки
Учасники: 2 команди по 10 чоловік дітей молодшого шкільного віку
(Лунають позивні. Виконується пісня «Моя мама серце має» (із кінофільму «За двома зайцями». виступ супроводжує танцювальна група, яка демонструє різні види взуття. Дівчата – чобітки виносять велику карту Країни Сандалії. По закінченні пісні виходить ведуча.)
В. Доброго дня, шановні прилучани! Сьогодні, у святковий для Прилук день, коли відкрився пам’ятник нашому земляку Миколі Яковченку, вітаємо вас .
Микола Яковченко… Він був людиною від народу і народною. Його любили всі. Тільки він виходив на сцену – одразу аплодисменти. Хоч його доля, як батька і як чоловіка, склалася трагічно, його називають сміхотворцем. Де був він, там були жарти і сміх. Він увібрав у себе все, що український народ має в своєму багатстві гумористичному. І Микола Федорович усе прекрасне з цього гумору носив у собі й розповідав. Його аура лікувала людей. Він лікував сміхом.
Коли ви гарно роздивитесь новий пам’ятник,то помітите, що Микола Федорович сидить на лавочці в беретику, піджачку з «метеликом» і … в сандалях. Звісно, вигляд приголомшливий, але в цьому вбранні Яковченку було комфортно. Слід сказати, що Микола Федорович завжди купував взуття на 2-3 розміри більше , і носки черевиків, як у клоуна, були задерті вгору .
Чимало смішних пригод із життя Яковченка пов’язані із його сандалями.
І тому сьогодні, коли вшановуємо його пам'ять, ми запрошуємо всіх на спортивно-розважальне свято «Країна Сандалія». В цій країні живе різне взуття. В місті черевиків є магазин, фабрика, лікарня, музей…Та ви і самі все побачите. Сьогодні у Країні Сандалії відбудуться змагання двох команд.
Це команда «Тіп» та команда «Топ».
(Під музику команди виходять на сцену. Ведуча представляє команди. )
В. Учасникам наших цікавих змагань доведеться показати свою спритність і вміння користуватись різним взуттям. Але перш ніж розпочати змагання, спортсмени роблять розминку. Тому і я вам пропоную зробити зарядку.
(Дівчата-чобітки проводять масовку «Зарядка». Всі учасники свята повторюють рухи за «чобітками».)
В. Розім’ялися, тепер можна і починати змагання.
(Ведуча пояснює умови першої естафети «Знайди пару»
- Гра-атракціон «Знайди пару»:
Реквізит: два обручі.
Умови: капітани команд стають спиною до команди. Члени команди знімають із лівої ноги взуття, кладуть всередину обруча. Капітанам треба підібрати взуття членам своєї команди.
(Номер художньої самодіяльності.)
(Ведуча пояснює умови наступної естафети, задає запитання деяким учасникам команди)
- «Зашнуруй черевики»
Реквізит: два черевики, два шнурки.
Умови: по черзі учасники команди шнурують черевики, просовуючи шнурок тільки в один отвір на ньому. Останній учасник повинен зав’язати шнурок на бант. Хто швидше і краще виконає завдання.
(Номер художньої самодіяльності.)
(Виходять дівчата-черевики.)
- Увага, ми знаходимось у місті Черевиків!
- Будьте обережні при переході вулиць.
В. У кожному місті є вулиці, провулки і правила дорожнього руху. У місті Черевиків це все також є. І ми пропонуємо ознайомитися із сигналами світлофорів у місті Черевиків.
(Ведуча пояснює умови гри «Світлофор» і проводить гру.)
- Гра «Світлофор»
Реквізит: три сигнальні картки із кольорами світлофора.
Умови: Діти виконують вправи по команді ведучого:
На червоний – присідаємо,
На жовтий – встаємо,
На зелений – крокуємо на місці.
(Номер художньої самодіяльності.)
(Виходять Черевики та ведуча.)
- Наша подорож по місту Черевиків продовжується. І зараз запрошуємо вас до будинку моделей.
- Там зараз проходить дефіле. Тож давайте подивимось, що воно собою являє у місті Черевиків.
В. Проводить опитування серед команд, пояснює умови естафети , проводить естафету «Дефіле».
- Естафета «Дефіле»
Реквізит: кеглі – 6 шт., туфлі жіночі – дві пари.
Умови: Кожному учаснику команди потрібно продефілювати в туфлях між кеглями, передаючи взуття. Хто виконає це завдання найелегантніше.
(Ведуча бере інтерв’ю в учасників команд.)
(Номер художньої самодіяльності.)
(Виходять Черевики.)
- А зараз прогноз погоди на найближчі 5 хвилин.
- Передбачається хмарна погода з короткочасним дощем, місцями зливи. Виходячи з дому, не забудьте взяти парасольки.
В. Задає запитання учасникам команди, пояснює умови наступної естафети. Проводиться змагання.
- «Біг в колошах з парасолькою»
Реквізит: парасольки – 2 шт.,
колоші – 2 пари,
обручі – 2 шт.
Умови: В колошах з парасолькою подолати дистанцію, обминаючи калюжі (обручі).
(Номер художньої самодіяльності.)
(Виходить ведуча.)
В. В житті Миколи Федоровича Яковченка бували моменти, коли він навіть взимку виходив на вулицю в домашніх капцях чи сандалях. Ось один епізод:
Одного разу взимку Микола Федорович вийшов до магазину у капцях та халаті. А на зустріч йому – колега по театру, вбраний більш традиційно для холодної пори року – в шубі і шапці. Побачив Яковченка і посміхається: «Миколо, як справи?» Яковченко не зупинився, а тільки кинув йому через плече, цокаючи зубами від холоду: «Влітку, влітку поговоримо». Ця фраза стала коронною фразою Миколи Федоровича.
А я хочу зауважити і нагадати, що взимку ходити все ж таки краще у валянцях. І зараз ми нагадаємо всім про зиму і Новорічне свято.
(Ведуча пояснює умови естафети «Біг у валянцях» та проводить естафету.)
- «Біг у валянцях»
Реквізит: ялинки – 2 шт.,
валянки – 2 пари,
торби – 2 шт.,
шапка Санти Клауса – 2 шт.
Умови: Під ялинкою лежать валянки.
1-й учасник команди біжить з торбою до ялинки, кладе торбу під ялинку, взуває валянки, біжить до команди, передає валянки 2-у учаснику.
2-й учасник біжить у валянках до ялинки, знімає валянки, бере торбу, повертається до команди, передає торбу 3-у часнику.
(Номер художньої самодіяльності.)
(Виходить ведуча.)
В. Микола Яковченко, коли приїздив до Прилук, то любив на березі Удаю повудити рибу. А я учасникам нашої подорожі пропоную теж порибалити. А так, як ми у Країні Сандалії, то на рибалку відправляємося у ластах.
- Естафета «У ластах»
Реквізит: ласти – 2 пари,
Риба – 20 шт.,
Корзина – 1 шт.,
Вудка – 2 шт.,
Відра – 2 шт.
Умови: 1-й учасник одягає ласти, біжить спиною вперед до місця, де ловиться риба, витягує одну рибину, повертається до команди, рибу кладе в обруч, ласти передає наступному учаснику.
В. А зараз запрошуємо вас на вулицю Пуантів. Там живуть, як ви здогадалися, пуанти – взуття артистів балету. На цій вулиці виступає танцювальний колектив ______________.
(Спортивний танок)
Підведення підсумків змагань
В. Ось і завершилось наше свято. Тепер, коли ви сядете відпочити на лавку поруч з Яковченком , чи станете фотографуватись, чи просто йтимете повз пам’ятник, пригадайте наше свято і посміхніться. Гарного вам настрою, смійтеся на здоров’я!
|