по забезпеченню системної роботи з обдарованими та талановитими дітьми
у районному Будинку школяра
№ п/п
Назва заходу
Термін виконання
Відповідальні за виконання
Формування бази даних «Обдарованість».
вересень
Керівники гуртків
Створення інформаційного банку даних обдарованих дітей.
вересень-жовтень
Методист
Анкетування для орієнтованого дослідження творчої обдарованості учнів, психологічне тестування обдарованих дітей.
вересень – жовтень
Керівники гуртків, психолог
Забезпечення участі обдарованих дітей у районних заходах.
протягом року
Керівники гуртків, методист
Розробити методичні рекомендації
«Робота з обдарованими дітьми у позашкільному навчальному закладі»
жовтень
Методист
Організація звітів керівників гуртків, які працюють з обдарованими дітьми за напрямами.
згідно графіка
Керівники гуртків
Організація творчих днів у пришкільних таборах з денним перебуванням
червень
Керівники гуртків, методист
Забезпечувати участь вихованців гуртків у обласних, Міжнародних, Всеукраїнських конкурсах, у екологічних, краєзнавчих конкурсах, акціях, проектах, дослідницько – пошукових робіт
протягом року
Керівники гуртків, методист
Організація індивідуальної роботи з обдарованими дітьми з підготовки вихованців до участі у конкурсах.
протягом року
Керівники гуртків
Стимулювання обдарованих дітей, керівників гуртків, які працюють з ними.
протягом року
Адміністрація
Популяризація здобутків обдарованих дітей через місцеві засоби масової інформації.
протягом року
Методист, керівники гуртків
Продовжити співпрацю з сільськими та селищними головами по підтримці творчо обдарованих дітей, переможців Міжнародних, Всеукраїнських та обласних конкурсів.
протягом року
Адміністрація, керівники гуртків
Пам’ятка керівнику гуртка,
який працює з обдарованими дітьми
Керівник гуртка повинен пам’ятати, що для обдарованих дітей характерні:
різнобічні інтереси і потреба у різноманітній інформації;
знання з різних галузей;
надання переваги завданням, які потребують зосередженості, стійкості уваги та передбачають прояв розумових операцій (аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, конкретизація тощо);
прагнення відкривати і досліджувати нове (наприклад, інтерес до завдань на кмітливість);
уміння тривалий час самостійно працювати;
багатий словниковий запас для свого віку;
наявність терпіння, що проявляється під час роботи;
підвищене почуття відповідальності;
значна працездатність та намагання працювати якомога більше (прояв у розв’язанні складних завдань, написанні об’ємних творів тощо);
самостійне читання додаткової літератури з найрізноманітніших питань;
бажання брати участь у заходах, які підвищують інтерес до навчання (наприклад, олімпіади, вікторини і т. ін.).
Керівник гуртка повинен:
Бути доброзичливим, чуйним, поважати право іншого бути несхожим на нього.
Знатися на психології обдарованих дітей, відчувати їхні потреби та інтереси.
Мати високий рівень інтелектуального розвитку.
Мати широке коло інтересів і вмінь.
Мати почуття гумору (але без схильності до сарказму).
Мати живий та активний характер.
Виявляти гнучкість, бути готовим переглянути свої погляди і постійно самовдосконалюватися.
Мати творчий (бажано, нетрадиційний) світогляд.
Мати достатньо високу самооцінку, позитивну «Я – концепцію».
Бути емоційно стабільним, бо співпраця з обдарованою дитиною потребує величезних емоційних витрат, а це – велике навантаження.
Уміти індивідуалізувати навчання.
Уміти модифікувати навчальні програми.
Бути готовим до виконання найрізноманітніших додаткових обов’язків, пов’язаних із навчанням обдарованих дітей.